Avensia Storefront är en ny koppling mellan e-handelsplattformen Episerver Commerce och Microsofts affärssystem Dynamics AX. Lösningen vänder sig till detaljhandelsföretag som nu mycket snabbt kan komma igång med e-handel och förstärka sin närvaro i alla digitala kanaler.

Genom att låta Episerver Commerce samverka med Microsoft Dynamics AX for Retail tar Avensia Storefront effektivt bort gränserna mellan olika informationslager inom företaget. Resultatet är en nyckelfärdig och integrerad e-handelslösning med digitala kundupplevelser via webben, mobilt och i sociala kanaler. All information som rör sortiment, kunder, order, lagerstatus och kampanjer finns tillgänglig i realtid över alla kanaler och hanteras genom ett enhetligt system. Lösningen har utvecklats av e-handelsexperterna Avensia i samarbete med Episerver och Microsoft och lanseras nu globalt.

– Nu tar vi ett stort steg vidare bortom traditionell e-handel. Episerver kan hjälpa företag skapa nya digitala upplevelser med allt det innehåll som dagens kunder på nätet behöver för att fatta genomtänkta beslut, oavsett kanal. Vårt samarbete med Avensia betyder att företag som kör Microsoft Dynamics nu snabbt och enkelt kan bygga vidare på sina investeringar i affärssystemet och erbjuda e-handel med fantastiska kundupplevelser som stärker deras konkurrenskraft, säger Bob Egner, Vice President Product Management på Episerver.

Det har alltid varit en styrka hos Episerver att erbjuda ett system som enkelt kan byggas ut och integreras. Episerver har bland annat erbjudit kopplingar för integration med olika Microsoft-plattformar sedan 2008. Den nya lösningen har utvecklats för att möta dagens höga krav på en personligt anpassad digital kundupplevelse och tät integration mellan online- och offline-funktioner, liksom mellan gränssnitt mot kund och interna system.

– Många e-handlare vill bli bättre på att hantera flera kanaler, men vi ser tyvärr att dessa ambitioner alldeles för ofta landar i dyra integrationsprojekt som inte tillför något värde till den färdiga lösningen. Det är just denna utmaning vi har tagit oss an och löser med Avensia Storefront tillsammans med Episerver Commerce och Microsoft Dynamics. Vi minskar komplexiteten och sänker tröskeln för att skapa en modern omnikanal-lösning för e-handel, säger Jörgen Bertilsson, vice vdpå Avensia.

Episerver är Microsoft Certified Gold Partner och företagets produkter bygger på Microsoft.NET, med stöd för Microsofts molntjänster Windows Azure.

—–

För ytterligare information, kontakta:

Jenny Westerberg, presskontakt Episerver, 070-140 71 40, jenny.westerberg@episerver.com

Jörgen Bertilsson, vice vd, Avensia, 070-968 10 00, jorgen.bertilsson@avensia.com